Følgende avtalevilkår og
salgsbetingelser gjelder flybilletter og tjenester kjøpt via www.gofly.no som drives av GoFly As.
Avtalevilkår gjelder for handel mellom GoFly As (Heretter kalt Selger) og den
som gjennomfører en bestilling via gofly.no (heretter kalt kunde)
FORETAKSINFORMASJON
Org nr 920 276 768 –
GoFly As
Grønland 8
0188 Oslo
Telefon: +47 23 15 88 00 | Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
1.0 GENERELT
Følgende avtalevilkår og
salgsbetingelser gjelder flybilletter kjøpt via www.gofly.no som drives av GoFly As.
Avtalevilkår gjelder for handel mellom GoFly As (Heretter kalt Selger) og den
som gjennomfører en bestilling via gofly.no (heretter kalt kunde)
1.1 GOFLY.NO & GOFLY AS
Web side, online bestilling, www.gofly.no drives av GoFly As. GoFly.no er
bare en formidlingstjeneste som videreselger tjenester fra flyselskapet. Det er
flyselskapets ansvar å gjennomføre selve reisen. For pakkereiser gjelder norske
pakkereiseloven.
1.2 Om GoFLy As
GoFly As er en formidler av
reiselivstjenester, her i blant flybilletter, hotell, leiebil og/eller
pakkereiser. Ulike priser som er reflektert i bookingsystemet bestemmes ikke av
GoFly As. GoFly As oppretter salgskanaler for nisje reiser og kan drive en
eller flere nisje websider. Alle websider will ha ”Powered by GoFly As” logo
synlig, med egne avtale og salgsvilkår i henhold til produktet som selges.
2.0 PRODUKTINFORMASJON OG PRIS
GoFly As gjennom GOFLY.NO selger
kun flybilletter, og egne sammensatte pakkereiser i form av gruppereiser.
2.1 Produktinformasjon
En flybillett er en formell
kontrakt mellom et flyselskap og en passasjer. Når en passasjer kjøper
flybillett inngår han en kontrakt med flyselskapet om frakt av passasjer og
dens bagasje fra A til B til den prisen flyselskapet krever for den aktuelle
reisen.
2.2 Priser
Selger leverer plattform for
bestilling av flybilletter, ved å stå for søkemotor for å søke etter
tilgjengelig avganger, ledig plass og priser. Det er flyselskapet som
publiserer sin pristabell og ledighet.
Alle kjøp behandles i Norske kroner
(NOK) men for kunder som søker etter pris/tilgjengelighet i Skandinavia kan
velge å se prisene sine i lokal valuta (DKK/SEK). Selve kjøp i bakgrunnen vil
bli foretatt i NOK.
2.3 Forbehold
Antall plasser, og priser styres av flyselskapet og selger er ikke
ansvarlig for plutselig endring i prisen eller antall tilgjengelige plasser,
inntil det er foretatt en booking. Hvis du mener at du får opp feil pris ta
gjerne kontakt med kundeservice før du kjøper.
3.0 SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER
3.1 Ekspedering av ordre
Når booking er fullført vil kunden
få tilsendt en bookingsbekreftelse på oppgitt e-post adresse. Eventuell
kvittering for utført betaling vil også bli tilsendt denne e-post adressen. Det
er kundens ansvar å oppgi korrekt og fungerende e-post adresse og eventuell
sjekke at e-post fra @gofly.no ikke havner i søppelpost.
3.2 Leveranse
Fra betalingen er fullført vil
kunden normalt motta billetter innen få minutter og maks 30 minutter.
Reisedokumenter vil bli sendt pr e-post. – Har du ikke mottatt
billett/bekreftelse innen rimelig tid, vennligst ta kontakt med kundeservice.
3.3 Frakt
Selger sender flybilletter kun via
e-post, kostnadsfritt.
Dersom kunden ønsker
papirutgave/utskrift av billetter tilsendt per post påløper det
porto/ekspedisjonsgebyr. Kunden kan velge dette under bestilling.
3.4 Betaling
Kunden får mulighet til å betale
via samarbeidspartner DIBS/NETS ved bestilling. Dersom betalingen feiler, eller
kunden velger å betale det senere, må dette gjøres innen 1 time fra booking ble
fullført.
Flyselskapene har korteste
bookingstid på 2 – 6 timer, men med kort tid til avreise kan dette bli enda
kortere, og derfor fraskriver selger seg all ansvar for bekreftede bookinger
som ikke betales innen en time fra bookingsbekreftelse.
3.5 Personopplysninger
Personopplysninger som er registrert for reisende deles bare mellom
nødvendige parter for å fullføre selve reisen, eksempelvis, toll og
grensekontroll dersom de spør, flyselskapet, reiseforsikring etc. Selger deler
aldri personopplysninger med noen andre foretak.
3.6 Kortinformasjon
Når du handler hos GoFly As/GOFLY.NO blir betalingen behandlet av DIBS/NETS,
som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og Mastercard/Eurocard.
All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.
Ønsker du å lese mer om sikkerhet rundt betaling, sjekk DIBS sine egne
websider.
4.0 RUTINER FOR RETUR AV VARER
4.1 Endringer i booking
Alle endringer i booking skjer
skriftlig via samme e-post adressen som var oppgitt ved bestilling. Alle
endringer i booking gjøres via kundeservice, og endres i henhold til
flyselskapets regler. Merk at det kan forekomme endringsgebyr og eventuell
prisforskjell på ny dato. Se flyselskapets vilkår for oppdatert informasjon om
gebyrer og regler for endring. GoFly As forbeholder seg retten til å ta et lite
service honorar i tillegg til flyselskapets kostnader ved endringer i booking.
4.2 Avbestilling
Alle avbestillinger av flybilletter
skjer i henhold til reglene for flyselskapet og skjer via kundeservice eller
kontaktskjema. Av sikkerhetshensyn tar vi bare i mot henvendelser for
endring/avbestilling skriftlig fra den e-post adressen som var oppgitt under
bestilling.
Merk at avbestillingsgebyr kan
forekomme i henhold til flyselskapets regler. Beløp som er til gode blir
tilbakeført betalingskortet innen 5 – 10 virkedager avhengig av bank
forbindelse og type kort. GoFly As forbeholder seg retten til å ta et service honorar i tillegg til eventuelle flyselskapets kostnader ved avbestilling/kansellering. Dette gjelder også dersom kunden ønsker å få penger tilbake når flyselskapet tilbyr ombooking eller tilgodelapp/gavekort ordning ved naturkatastrofer eller andre force majeure tilfeller.
Servicehonorarer er som følger:
For billetter inntil 2000 Kr - Kr 200
For billetter inntil 6000 Kr - Kr 400
For billetter inntil 10.000 Kr - Kr 550
For billetter over 10.000 Kr - Kr 750
4.3 Reklamasjon
Selger driver ikke reiseruten selv.
Det er flyselskapets ansvar å operere ruten i henhold til billetten. Dersom det
oppstår uregelmessigheter som forsinkelse, kansellering eller lignende er det
flyselskapet som er erstatningsansvarlig i forhold til EU/Lokale Forskriftene.
Passasjeren som har kjøpt billett med det aktuelle flyselskapet skal i dette
tilfelle kreve erstatning direkte fra flyselskapet. Selger kan være behjelpelig
med å informere passasjerenes rettigheter.
Selger kan avbestille reisen uten
gebyr etter passasjerens ønske dersom reiseruten blir forsinket over 6 timer,
eller flyet blir kansellert.
4.4 Angrerett
Flybilletter kjøpt på nett er unntatt angrerettloven.
4.5 Garanti
For kjøp av flybilletter er det flyselskapenes egne garantier som
gjelder.
4.6 Varighet
En billett fra kjøp er gyldig for de reisedatoene som er valgt. Bookingen
blir fjernet fra systemet når reisen er fullført eller reisedatoene er forbi. I
dette tilfelle må kunden ta vare på sine reisedokumenter.
5.0 Kundens ansvar
5.1 Kunden er ansvarlig for å lese
gjennom avtalevilkår og salgsbetingelser til GoFly As samt regler for flyselskapet
for den aktuelle ruten, herunder regler for endring/refundering av billett,
bagasje regler og lignende.
5.2 Kunden er ansvarlig for å oppgi
korrekt navn på alle passasjerer ved bestilling. Navnet skal være slik det står
stavet i passet, og alle navn som står i passet skal tas med.
5.3 Det er kundens ansvar å oppgi
korrekt og fungerende e-post adresse ved bestilling, da vi sender
reisedokumenter, billett og relevant informasjon på denne e-post adressen.
5.4 Kunden er pliktig til å sjekke
e-post adressen din gjennom reisen da eventuelle endringer i flytider eller
annet viktig informasjon kan bli kommunisert til deg via e-post.
5.5 Kunden er ansvarlig for å
kontrollere alle opplysninger i booking, som navn, reisedatoer, destinasjon og
reiserute, før du bekrefter og betaler. Selger har ikke anledning til å rette
opp navn i ettertid, og ved endring av booking/reisedatoer kan det forekomme
flyselskapets gebyrer og eventuelle prisdifferanser.
5.6 Som kunde er det ditt ansvar å
sørge for at alle reisedokumenter (pass) oppfyller kravene for å gjennomføre
reisen og nødvendige tillatelser (visum) er på plass for destinasjonen for alle
reisende. Ønsker du informasjon om dette, ta kontakt med kundeservice før du
bestiller.
5.7 Som kunde må du ta kontakt med
flyselskapet ditt god tid i forveien dersom du har spesielle behov for å
gjennomføre reisen (behov for rullestol etc). Ved ekstraordinære behov
anbefales det å ta kontakt med flyselskapet eller kundeservice på forhånd før
du bestiller for å sørge for at flyselskapet kan oppfylle dine behov.
6.0 Kundeservice
For endringer/ refundering må
kunden ta kontakt skriftlig gjennom e-post.
Kundene kan henvende seg over
telefon, men det vil ikke bli gitt noen spesifike personopplysninger, eller bli
foretatt endringer i booking over telefon dersom det ikke er nødvendig
legitimering. (samme telefonnummer som i booking).
For flybilletter står kundene fritt
til å kontakte flyselskapet eller GoFly As for hjelp. I tilfelle av Pakistan
Airlines, er det Pakistan Airlines GSA Scandinavia som hjelper passasjerer som
har kjøpt billetter via gofly.no.
Kontaktinformasjon til kundeservice
er å finne på webside.
7.0 Betalingsutsettelse
Dersom kunden har kjøpt billetter
med betalingsutsettelse via (BNP-Paribas, eller Express Bank NUF) eller delbetaling (Resursbank), må kunden
henvende seg til banken ved spørsmål om faktura fra disse. Fra GoFly As vil
kunden kun få en kvittering for kjøp med betalingsutsettelse/ delbetaling.